Hvordan du laver et hjemmekontor billigt

Hvordan du laver et hjemmekontor billigt

Ligegyldigt om du er ansat af en arbejdsgiver eller er selvstændig, har det at arbejde hjemmefraet utal af fordele; der er dog også nogle ulemper ved det. Et af de vigtigste punkter på listen over ulemper ved at arbejde hjemmefra, fra dit eget kontor er, at du sandsynligvis vil være ansvarlig for alle omkostninger forbundet med at oprette dit eget kontor. Det betyder, at du kan være nødt til at investere i kontormøbler, kontorudstyr, computere, software og andre ting du har brug for, for at få arbejdet udført.

Den gode nyhed er, at der er måder hvorpå du kan oprette et hjemmekontor, som vil tillade dig at være produktiv og komfortabel i løbet af dagen, uden at skulle bruge en formue. Ved at følge disse tips, vil du være i stand til at købe de ting du har brug for, til en mere overkommelig pris, så du kan oprette et succesfuldt hjemmekontor.

1. Planlæg dit indkøb rigtigt

De fleste folk går ikke på indkøb efter kontorartikler og udstyr på en regelmæssig basis, så du er sandsynligvis ikke klar over, at priserne på disse former for varer faktisk varierer i løbet af året. Hvis du ved hvornår du skal gå på indkøb efter disse typer af ting, du skal bruge til dit kontor, kan du få gode tilbud, der vil sænke udgifterne til oprettelsen og skafningen af forsyninger til dit hjemmekontor.

For kontorartikler som blæk, papir, skrive redskaber og lignende ting, er, lige efter slutningen af sommeren og når man skal i skole igen, tidspunktet hvor du vil hamstre de bedste tilbud, så planlæg at gå på indkøb i september og oktober.

For at købe møbler til dit kontor, så drag fordel af januarudsalget. Dette salg tillader forhandlere at gøre plads til nye møbler, der er udgivet af producenter i januar og februar, og betyde store rabatter for købere. Computere og software er ofte billigst i august, da producenter og detailhandlere har tendens til at sænke deres priser for at konkurrere om pengene fra studerende, der planlægger at vende tilbage til studiet.

2. Benyt dig af programmer med gratis forsendelse

Når du tjener penge hjemmefra, er online shopping ofte meget mere praktisk end at tage til butikker, men forsendelsesomkostninger kan gøre det at købe produkter fra onlineforhandlere, dyrere. For at spare penge, kan du drage fordel af programmer fra online butikker, der tillader dig at have alle dine indkøb leveret gratis plus andre frynsegoder.

Nogle af disse programmer omfatter:

  • Staples Rewards. Dette program lader dig få gratis forsendelse plus 5 procent af de penge du bruger tilbage i form af rabatkuponer. Plus, du får en 2 $ kredit, når du køber genanvendt blæk og tonerpatroner.
  • Quill.com. Med Quill.com behøver du ikke at deltage i et program for at få gratis forsendelse. Forhandleren tilbyder gratis forsendelse på alle møbler og kontorforsyningsordrer på 45 $ eller mere.
  • Amazon Prime. Hvis du handler meget online, vil Amazon Prime tillade dig at få to-dages forsendelse gratis, på hvert køb. Du kan prøve det gratis i 30 dage, og derefter er der en pris på 99 $ om året for programmet. Det kan synes dyrt, men hvis du bestiller fra hjemmesiden regelmæssigt, kan det hurtigt betale sig tilbage.

3. Udnyt gratis software

Mens de mest velkendte software-programmer er dyre, er der gratis alternative derude, som kan gøre dig i stand til at udføre en masse opgaver. Du kan bruge Google DocsGoogle Sheets og Google Slides i stedet for Microsoft Office og bruge video chat tjenester, som Google Hangouts og Skype. For at beskytte din computer imod malware, tilbyder Avast et godt gratis program.

4. Undgå fristelsen med altid at købe i løs vægt

Hvordan du laver et hjemmekontor billigt

At købe i løs vægt kan være smart for de varer, du bruger hurtigt, men det giver mindre mening for andre varer. For eksempel vil det, at købe hæfteklammer i løs vægt, koste dig langt mere end bare at købe én pakke, og det kan tage år at komme igennem en hel stor kasse. Plus at du har besværet med at lagre alle disse hæfteklammer i dit hjemmekontor, hvilket kan betyde, at du er nødt til at købe ekstra møbler. Det er også en god idé at regne på det og finde den faktiske kostpris pr. vare, for at se om du virkelig får en stor rabat ved at købe i store mængder.

Uanset om du vil undersøge Bitcoin, tjene lidt kontanter ved siden af med Instagram, tjene penge på din blog eller drive enhver anden form for business, skal dit hjemmekontor fungere godt. Det skal hjælpe dig med at nå dine mål, og du bør føle dig godt tilpas i det. Men det betyder ikke, at det skal koste dig mange penge. Hvis du ved, hvor du skal shoppe og hvordan du gør det effektivt, kan du bygge et kontor, der kan hjælpe dig med at arbejde mere produktivt i de kommende år.

Scroll til toppen