Tips til at forblive sund når du arbejder hjemmefra

Tips til at forblive sund når du arbejder hjemmefra

Forskning indikerer at mere end 30 millioner mænd og kvinder arbejder hjemmefra i USA, og det tal stiger hurtigt. Eksperter mener, at i 2017 vil mere end 63 millioner folk bruge deres hjem som deres kontorer, hvilket bringer procentdelen af amerikanske arbejdstagere, der arbejder fra et hjemmekontor, til 43 procent.

Mens der er mange fordele ved at arbejde hjemmefra, bade for arbejdsgivere og arbejdstagere, er der nogle voksende bekymringer for hvordan det påvirker helbredet for arbejdere der opholder sig mere og mere indendørs. Kontorarbejdere har allerede stillesiddende livsstile, og at arbejde hjemmefra betyder, at de får endnu mindre motion og sidder mere.

Hvis du arbejder hjemmefra, vil det at følge disse tips, hjælpe dig med at holde dig sund og reducere din risiko for at udvikle uønskede sundhedsmæssige konsekvenser som følge af dit arbejdsarrangement:

1. Lav et arbejdsområde der er dit

Undersøgelser har vist, at ved at arbejde i dit soveværelse kan faktisk forstyrre din søvn om natten, og forskningen viser, at folk, der konsekvent arbejde i det samme rum er mere produktive og mindre stressede end dem, der forsøger at arbejde forskellige steder i deres hjem fra dag til dag. Find et sted i dit hus eller lejlighed, der kan bruges udelukkende til arbejde. Et helt rum er ideelt, men hvis det ikke er muligt, så afsæt et hjørne til dit skrivebord, computer og resten af din arbejdsstation. At være produktiv, når du arbejder hjemmefra er altafgørende. Se denne vejledning for hvordan du bliver mere produktiv når du arbejder hjemmefra.

2. Skaf den rette stol

Mens du ikke behøver at bruge en formue på dyre møbler, bør du sikre dig at du køber en god stol. Kig efter en, der er ergonomisk designet til at holde din ryg i korrekt position i løbet af dagen. Ellers kan du ende med ryg- og halebenssmerter. Hvis du virkelig ønsker at skære ned på risikoen for smerter og fremme generel sundhed, kan du købe et stående skrivebord, som du ikke behøver en stol til at bruge eller et skrivebord der kan laves om, så det tillader dig både at stå og sidde.

Du bør læse vejledningen for hvordan du laver et hjemmekontor billigt her.

3. Bevæg dig, bevæg dig, bevæg dig

Sene arbejdstider eller at en uregelmæssig tidsplan kan forstyrre din søvn og påvirke dit helbred. Opret en arbejdsplan og følg den dag ud og dag ind, og kun lave undtagelser når der ikke er noget andet alternativ.

En gang hver time, så kom ud af din stol og stræk benene. Gå rundt i dit hjem eller lejlighed og stræk dine arme, skuldre, ryg og bryst. Gør det til en vane, mindst én gang om dagen, at gå udenfor. Hvis du ikke har nogen ærinder at løbe, vil en hurtig gåtur være fin.

4. Følg en arbejdsplan

Sene arbejdstider eller at en uregelmæssig tidsplan kan forstyrre din søvn og påvirke dit helbred. Opret en arbejdsplan og følg den dag ud og dag ind, og kun lave undtagelser når der ikke er noget andet alternativ.

5. Gør motion til en prioritet

Eksperter anbefaler mindst 30 minutters moderat kraftig motion fem dage om ugen. Planlæg tid til motion i din daglige rutine, ligesom du ville med et lægebesøg eller et møde med en klient. På denne måde, vil det blive en prioritet og du vil ikke kunne lave den undskyldning, at du har for travlt.

6. Mød uden for huset

Hvis du nødt til at planlægge møder, så tag dem til golfbanen, foreslå at gå en tur mens I snakker eller mødes til en omgang racquet-bold. Vær kreativ og find måder at gøre møder til en chance for at motionere.

7. Skab det rette miljø

At arbejde hjemmefra gør det muligt for dig at tilpasse dit arbejdsmiljø, til netop dine behov. Holde temperaturen i et område, der føles behageligt for dig. Investere i god belysning og bruge naturligt lys i dit hjem til dets fuldeste. Når du er stresset, kan du prøve at afspille beroligende musik eller bruge duftende stearinlys eller en spreder for afstressende aromaterapi.

8. Vær fair over for dig selv

Tips til at forblive sund når du arbejder hjemmefraEn af de største fejltagelser folk som arbejder og tjener penge hjemmefra begår er, at tillade dem selv, altid at være på arbejde. Gør det til en vane kun arbejder det antal timer, som du skal, for at opfylde dine jobforpligtelser. Hvis du er fristet til at arbejde over tid eller til at stå op midt om natten og arbejde med noget, så spørg dig selv, om du ville lade dig tage ind på kontoret eller blive på kontoret for at gøre det. Hvis ikke, så lad arbejdet vente til en anden dag.

9. Hold udseendet ved lige

Forskning viser at hjemmearbejdstagere, der fortsætter med at tage brusebad og klæde sig på til arbejde, på en daglig basis, føler sig mere kompetente og er mindre stressede end dem, der ikke gør. Mens du måske ikke ønsker at være iført et jakkesæt, når du sidder i dit hus, så modstå trangen til at arbejde i sweatpants eller din pyjamas hver dag.

Scroll til toppen